BEUNDRAR FOLKS ENGAGEMANG

Jag träffar många människor runt om i världen som känner frustration men inte maktlöshet inför klimathotet. Frustration inför politikers oförmåga att vidta nödvändiga åtgärder och företagens dubbelmoral i CSR-frågor.
Därmed känner många inte maktlöshet utan fler och fler letar efter “vad kan jag göra” och det beundrar jag verkligen.

I den frågan jag arbetar med, köra energismartare så ser vi ett enormt engagemang från alla hörn av världen. Många bilägare och chaufförer letar alternativ till bilen, gå, cykla, kollektivt osv. De flesta som kör bil eller lastbil inser att det är en belastning på miljön och ser då energismart körning som ett konkret sätt att dra ett liten men konkret strå till stacken. Det börjar bli inne att köra smartare. Det syns inte minst bland yrkeschaufförer som numera ruskar på huvudet åt kollegor och åkerier som inte kör energismart. Jag beundrar verkligen detta vardagsengagemang!

Leave a Reply

