CHAUFFÖRSYRKET

Som kommenterats så har Scania och Volvo gjort mycket för chaufförerna. Bägge har lyckats väl, ett resultat av många års målmedvetet arbete. För lastbilstillverkarna har chauffören varit den egentliga kunden, inte åkaren.

Vi arbetar i praktiken med chaufförer, vi möter deras vardag och verklighet, varje dag. Efter flera år av erfarenhet kan jag med säkerhet säga att det finns utrymme till förbättring.
Fler borde lyssna på chaufförerna och inte bara anta vad dom tycker om jobbet. En tydlig bristvara för chaufförerna, är den gamla hederliga “klappen på axeln”. För många chefer gapar om bonusar när det i själva verket är intresse och uppskattning som saknas.

Inspiration kommer inte från ointresse och motivation går inte att köpa för pengar – pröva att ge lite beröm nästa gång!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s