LÄMNA BETEENDEHYSTERIN

Det verkar som att flera åkerier i Holland har kommit över den värsta hysterin med att kontrollera hårda inbromsningar. Att köra energismart och spara bränsle har blivit viktigare än statistik på förarbeteende!

Säg inte “vad va det jag sa” menade ägaren till ett åkeri idag. Jag vet, skulle ha lyssnat på GT för 3,5 år sedan och nu vet jag. Det går inte att utveckla chaufförer utifrån beteendet och förbrukningen är inget mått på förarens prestation. Jag vet nu, den hårda vägen klagade VD, det gååår inte!

Ja, med 1000 chaufförer har du väl fått ihop några hårda inbromsningar på 3 år? Jag vet, men nu ska vi spara bränsle och göra för chaufförerna, inte mot dem. Tackar och bockar sa jag.

Det här blev en riktigt stimulerande dag.

Leave a Reply

