SKA VI HA KOSSOR ELLER INTE?

Frågan är verkligen komplex och eftersom jag alltid vill veta , så vore det bra om någon kunde förklara sambandet! Har vi ingen energi och matkris på jorden? Är det verkligen så enkelt att tillverka metangas, är alla energiproblem lösta då? Ingen vore gladare än jag om så vore fallet. Jag vill heller inte vara den som stoppar musiken på festen, jag vill bara förstå.

Transport.se rapporterar idag om “gasen i botten” för nu kör vi en långtradare på metangas. Betyder “gasen i botten” att metangas och annat förnybart bränsle är en oändlig resurs? Har jag missuppfattat, nu är det bara att trampa “gasen i botten” och glömma allt prat om energieffektiviseringar? Kostar förnybart bränsle något, eller är det både billigt och oändligt?

http://transportnet.se/iuware.aspx?pageid=4912&ssoid=158584

Leave a Reply

