ÅKARE LÄGGER FÖR STORT FOKUS PÅ KUNDSERVICE

Ulric Långberg på Sveriges Åkeriföretag (SÅ) höll ett mycket intressant föredrag på Lastbil 2012. Ulric använde ordet reclaim och menade på att åkarna måste ta tillbaka initiativet.

Jag tycket föredraget var mycket intressant och huvudet på spiken. Jag tror att för många åkare sätter kunden bästa före den egna lönsamheten. Viktigt att fler åkare inser vilken otroligt bra service som tillhandahållas och tar tillbaka det mentala initiativet från kunderna. När service går före den egna lönsamheten blir det för mycket av “samhällstjänst” över det hela och det tjänar ingen på i slutändan.

Fler stolta och lönsamma åkerier skapar hållbar transporter -reclaim!

20120903-112056.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s