DE FEM BÄSTA ARGUMENTEN MOT ATT KÖRA ENERGISMART

SvD skriver om hur jakten på olja och mineraler pågår för fullt i Arktis. Vår desperata jakt på energi håller på att förstöra ännu ett känsligt område på jorden.

Energismart körning är ett mycket bra och konkret sätt att försöka hjälpa till att minska behovet av energi. Men för dig som inte vill köra energismart har jag listat de fem bästa argumenten för att slippa undan.

1, jag betalar ändå inte för bränslet.

2, min påverkan på miljön är ändå så liten så mitt bidrag spelar ingen roll.

3, jag tjänar redan tillräckligt med pengar.

4, det ger mer om Kineserna börjar köra energismart först.

5, jag har ändå inget intresse av att försöka bevara Arktis orört.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/arktis-av-stort-intresse-for-hela-varlden_7407866.svd

Leave a Reply

