JAG FINANSIERAR BÅDE VOLVO OCH STATLIGA LYXMIDDAGAR

DN har avslöjat att Tillväxtverket har använt skattepengar till överdådig intern representation. Idag skriver Mattias Carlsson, reporter på DN att även Vinnova har lagt skattebetalarnas pengar på vinprovning och lyxmiddagar.

Jag som entreprenör inser snabbt att:

1, först investerar jag stora summor i mitt egna företag.

2, sedan finansierar jag via skattsedeln Vinnova som i sin tur har gett Volvo 3 eller 4 miljoner kronor i BIDRAG för att kunna utveckla en konkurrerande produkt till oss. Volvo som redan tjänar miljarder per år får BIDRAG – hur tänkte dom där?

3, och nu är jag även med, via skattsedeln och finansierar Vinnova´s interna lyxrepresentation.

Trots allt vurmande om den lilla entreprenören så får Volvo indirekt bidrag från mig och sedan ska jag även finansiera statlig lyxrepresentation – det är inte alltid så lätt att vara den “lille entreprenören”

http://www.dn.se/ekonomi/ministern-fick-inte-veta-sanningen

Leave a Reply

